درباره پترو پمپ

این پمپ ها ساده ترین نوع پمپ های دنده ای هستند. به محض اینکه دندانه های چرخ دنده ها در سمت مکش محفظه از هم فاصله بگیرند سیال فضای بین آنها پر خواهد کرد سپس سیال با چفت شدن دندانه ها فشرده و حرکت داده می شود. در برخی از طرح ها دنده های چرخ دنده هرزگرد دارای سوراخ هایی است که از نوک دندانه ها به سمت مرکز چرخ دنده گسترش یافته اند. توسط این سوراخ ها سیال از یک دندانه به دندانه بعدی حرکت می کند بی آنکه اضافه فشاری تولید شود

در واقع اضافه فشار به اضافه بار بلبرینگ ها و سر و صدای کاری پمپ منجر خواهد شد این پمپ ها بدلیل طراحی آسان هزینه ساخت پایین و جسه کوچک و جمع و جور در صنعت کاربرد زیادی پیدا کرده اند. در این پمپ ها یکی از چرخ دنده ها به محرک متصل بوده و چرخ دنده دیگر هرزگرد می شود. با چرخش محور محرک و دور شدن دنده های چرخ دنده ها از هم با ایجاد خلاء نسبی روغن به فضای بین چرخ دنده ها و پوسته کشیده شده و به سمت خروجی رانده می شود.

پمپ های دنده خارجی پترو پمپ قابل ساخت با متریال های برنجی و استیل با سفارش قبلی نیز می باشد. پمپ های دنده ای پترو پمپ دارای یکسال گارانتی و ۱۰سال خدمات پس از فروش می باشد.

کاربرد: بطور کلی پمپ های دنده ای کم فشار zap و asp به منظور انتقالی سیالاتی با قابلیت روانسازی و بدون ذرات جامد ساینده بکار می رود. حداکثر دمای سیال پمپ شده …. ۸۰درجه سانتی گراد

حداکثر فشار انتقالی پمپ ….. ۶بار

این پمپ ها برای پمپاژ همه نوع روغن، مواد نفتی، رقیق کننده ها، امولسیون ها، مواد کمی، ملاس ها، قیر ها، مواد قلیایی جلا دهنده ها، سدیم سلیکات (شیشه مایع) و… بکار می روند.

این پمپ ها همچنین برای سیستم های روان سازی و خنک کاری ماشین ها و تجهیزات گوناگون، برای سیستم های محرک هیدرولیکی کم فشار و… قابل استفاده است.

طراحی: پمپ های دنده ای zap و asp از نوع افقی و اتصال از پایین بدنه هستند که دارای سیستم دنده ای خارجی می باشند. چرخ دنده ها روی محورها به خوبی محکم شده اند و از سوی دیگر توسط یاتاقان های بوشی حمایت می شوند که توسط خود سیال انتقالی روانسازی می شوند. عدم اعمال نیروهای شعاعی به محور و رهایی کاسه بند از فشار سیال با در نظر گرفتن اطلاعات داخلی که با شرایط کاری پمپ همخوانی داشته باشند، قابل دستیابی است. کاسه نمدها به همراه آب بندهای نواری از نفوذ سیال پمپ شونده به دور مخور محرک جلوگیری می نماید.

قطعات ایمنی: پمپ های zap و asp بهمراه یک شیر اطمینان عرضه می شوند که با افزایش فشارهای حداکثر نامی باید سیال پمپ را مجددا به فضای ورودی پمپ باز دارند و از این کار از طریق یک مسیر داخلی که در بدنه پمپ قرار دارد انجام میگیرد.

محرک: بعنوان یک قانون، انتقال گشتاور پیچشی بصورت نستقیم و بوسیله یک کپلینگ انعطاف پذیر انجام می گیرد. پمپ ها در حالی که با عنوان متفاوتی از موتورهای الکتریکی مجهز شده اند و روی یک شاسی مشترک قرار دارند بعنوان مجموعه استاندارد پمپ عرضه می شوند. در دورهای پایین از موتورهای چرخ دنده ای کاهشی استفاده می شود و بین پمپ و موتور یک جعبه دنده مخصوص قرار می گیرد.

جهت دوران: جهت دوران استاندارد پنم بصورت ساعتگرد است، وقتی از سمت محرک دیده می شود. در موارد کاربردی خاص پمپ ها می تواند بصورت پاد ساعتگرد ارائه شوند، اما جهت و نسیر انتقال سیال عکس می شود. این غیر ممکن است بتوان از یک پمپ مشابه برای دو جهت دوران استفاده کرد.

جنس پمپ: جنسی که با علامت LO مشخص شده است بعنوان جنس استاندارد در نظر گرفته می شود و قطعات اصلی آن از موارد زیر تشکیل شده است:

بدنه پمپ، محفظه ها / پوسته ها و محفظه کاسه بند از جنس چدن خاکستری می باشند. چرخ دنده ها و محور ها از جنس فولاد کربنی می باشند. یاتاقان های بوشی نیز از جنس فولاد و کربنی با روکشی از برنز هستند.

کاتالوگ محصول پترو پمپ